مرد شمالی
مرد شمالی

فیلم مرد شمالی (The Northman 2022)

اکشن،

ماجراجویی،

درام

فیلم 2022

آمریکا،

چین،

انگلیس

فیلم

+18

8.1/10

15 نفر
دیدگاه: 0
imdb sign

7/10

251.2هزار نفر
metacritic sign82%
rotten tomatoes sign90%

داستان فیلم "مرد شمالی" در دوران وایکینگ‌ها در اسکاندیناوی قرون وسطی روایت می‌شود و مرکزیت داستان بر روی آملث، یک پرنس وایکینگ، قرار دارد. آملث، پس از اینکه شاهزاده‌ای وایکینگ است، با قتل پدرش و نجات مادرش مواجه می‌شود. او تصمیم می‌گیرد که به دنبال انتقام پدرش برود و به مادرش کمک کند. داستان این فیلم درگیری‌های آمیخته با جنگ‌ها، توطئه‌ها و ماجراجویی‌های مختلفی را که آملث برای دستیابی به هدفش می‌کشد، نشان می‌دهد.

تریلر رسمی فیلم مرد شمالی

تریلر رسمی فیلم مرد شمالی

بازیگران فیلم مرد شمالی


عوامل فیلم مرد شمالی

رابرت  اگرز

رابرت اگرز

کارگردان
رابرت  اگرز

رابرت اگرز

تهیه کننده
مارک  هافام

مارک هافام

تهیه کننده
لارس نادسن

لارس نادسن

تهیه کننده
آرنون میلکان

آرنون میلکان

تهیه کننده
رابرت  اگرز

رابرت اگرز

نویسنده
جرین بلاشکی

جرین بلاشکی

فیلم بردار

جزئیات بیشتر
تاریخ انتشار
جمعه 2 اردیبهشت 1401
کشور مبدا
آمریکا، چین، انگلیس
زبان
انگلیسی، اوکراینی
بودجه
70,000,000 دلار (تخمینی)

باکس آفیس
فروش اولین هفته آمریکا و کانادا
12,290,800 دلار
فروش آمریکا و کانادا
34,233,110 دلار
فروش دنیا
69,633,110 دلار
5

معرفی فیلم مرد شمالی 2022 (The Northman)

مرد شمالی فیلمی آمریکایی به کارگردانی رابرت اگرز (Robert Eggers) است. این فیلم در ژانر حماسی، تاریخی، اکشن و مهیج و بر اساس افسانه‌ی املث (Amleth) ساخته شده است. مدت زمان آن نیز 136 دقیقه است. فیلم مرد شمالی در 13 آوریل 2022 (24 فروردین 1401) در سینماهای آمریکا اکران شد و توانست به خاطر کارگردانی، فیلمنامه، سینماتوگرافی و بازی خوب بازیگرانش نظر منتقدان را به خود جلب کند. گرچه عملکرد این فیلم در گیشه‌ چندان مناسب نبود، اما بعد از اتمام اکران سینمایی و با انتشارش به صورت ویدیویی توانست به موفقیت تجاری خوبی دست پیدا کند.

داستان فیلم سینمایی مرد شمالی

ماجرا درباره یک شاهزاده‌ وایکینگ به نام املث است که تصمیم می‌گیرد انتقام قتل پدرش را بگیرد. در طول فیلم با شاهزاده املث در سفری طولانی همراه می‌شویم و می‌بینیم که او چطور با موانع مختلف برخورد می‌کند و به رازهای تاریک خانواده‌اش پی می‌برد.

بازیگران فیلم مرد شمالی 2022 (The Northman)

الکساندر اسکاشگورد (Alexander Skarsgård) بازیگر سوئدی است که در فیلم مرد شمالی، نقش املث را ایفا می‌کند. همچنین، نیکول کیدمن (Nicole Kidman) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی- استرالیایی را نیز در این فیلم در نقش ملکه گودرون، مادر املث، می‌بینیم. یکی دیگر از هنرپیشه‌های اصلی این فیلم، کلیس بنگ (Claes Bang) بازیگر و موزیسین دانمارکی است که نقش فیونیر، عموی املث را ایفا می‌کند. در این فیلم همچنین آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy)‌ بازیگر آمریکایی-انگلیسی در نقش اولگا، یک جادوگر اسلاوی ظاهر شده است.

سایر بازیگران فیلم مرد شمالی ۲۰۲۲، گوستاو لیند (Gustav Lindh) در نقش توریر مغرور، الیوت رز (Elliott Rose) در نقش گانر، ویلم دفو (Willem Dafoe) در نقش هیمیر احمق، بیورک (Björk) در نقش زن غیب‌گو، الدار اسکار (Eldar Skar) در نقش فینر، آلون فوئره (Olwen Fouéré) در نقش آشیلدور هوفگیتیا و اینکوار اکرت سیگورثون (Ingvar Eggert Sigurðsson) در نقش جادوگر مرد هستند.

خدمات ارایه شده در پاراج، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می‌باشد و هرگونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای پاراج، پیگرد قانونی دارد.